Vápník jako prevence rakoviny

Ženy s vyšším příjmem kalcia mají celkově nižší riziko výskytu rakoviny. Muži i ženy se zvýšeným příjmem kalcia mají nižší riziko rakoviny tlustého střeva a konečníku, jakož i rakoviny dalších částí trávicího systému. Zjištění vzešlo z analýzy dat studie zabývající se stravováním a zdravím v USA, které se zúčastnilo 293 907 mužů a 198 903 žen. Studii zveřejnil Archives of Internal Medicine (2009; 169:391).

přeloženo z The Pharmaceutical Journal vydaném 28/2/2009

PharmDr. Daniela Seberová
odborný garant programu PACE 2010